torstai 25. elokuuta 2011

Skotlannin reissu ja uusi perheenjäsen

LUE LOPPUUN ASTI, LOPUSSA PIENI ILOUUTINEN :D
Maanantaina oli pitkä päivä ja paljon on nähty.
Ensin ajoimme Invernessiin, ja kiertelimme kaupunkia. Inverness on ylämaitten pääkaupunki. Tämän jälkeen ajoimme Loch Nessin rantaa pitkin Loch Ness Centreen, jossa kiertelimme jälleen paikassa. Kävimme myös Loch Ness – museossa, jossa oli upeita viedoestiyksiä tästä kuuluisasta mysteerisestä monsterista. Nämä videoesitykset olivat välillä arvoituksellisia, joten ne saivat mielikuvituksen liikkeelle. Onko tämä hirviö oikeasti olemassa ja muutenkin minkälainen hirviö on kyseessä? Näihin kysymyksiin kaikki muutkin ihmiset varmasti haluaisivat vastauksen.
Tämän arvoituksen jälkeen jatkoimme matkaa upeiden tunturimaisemien parissa. Kyllä tämä ylämaa on kaunista seutua, joka vangitsee mielen sen kauneudellaan.
Kävimme syömässä pienessä ravintolassa, jonka jälkeen ajoimme Glennvinnan maasillalle. Sieltähän meni se Tylypahkan pikajuna. Näimme myös sen meren, josta nousi se purjevene vedestä siinä Harry Potter ja Liekehtivä pikari- elokuvasta ja Harry ratsastaa ensimmäistä kertaa Hiinokalla Azkabanin vanki- elokuvassa. Tuli itselle niin upea tunne, kun näki nämä paikat. Olin haltiossani! :D
Ajettiin mökillepäin tunturimaisemia pitkin, ja olimme mökissä vasta puoli yhdeksän aikaan illalla. Oli mahtavaa, kun koko päivä nähtiin monta erilaista paikkaa! :DD
Tiistaina heräsimme jälleen ajoissa, mutta kohteita oli vain muutama verrattuna eilen. Tänään oli etappeina Pitlochry – kaupunki, Balmoral Castle ja Queen’s view.
Kiertelimme tässä Pitlochry- nimisessä kaupungissa muutaman tunnin, ja myös söimme croissantit ja pullat siellä. Tämän jälkeen ajoimme Skotlannin pienimmän panimon kautta kuningattaren kesäasunnolle Balmoral Castleen. Kuningatar oli nyt siellä, joten linnaa ei päässyt tällä kertaa näkemään, mutta portit ainakin nähtiin ja pieni matkamuistomyymälä. Olimme pienen hetken täällä ja jatkoimme matkaa samaa reittiä takaisin mökillemme. Mutta ohitettuamme Pitlochryn, menimme katsomaan Queen’s viewtä. Se on tunnettu näköalapaikka, joka oli upea! J Tämän jälkeen ajoimme sitten mökille ja pikkusisarukseni menivät iskän kanssa uimaan ja saunaan tämän mökkialueen päärakennukseen. Äiti ja minä laitoimme paikkoja kuntoon huomista lähtöä varten ja valmistimme ruuat.
Keskiviikkona heräsimme jälleen aikaisin ja suuntasimme kohti kotia. Ajoimme ensin Alnwickin linnaan, joka on yksi Harry Potter – leffojen kuvauspaikka. Oli kyllä upea paikka ja näimme Dumbledoren ja Hagridin! No ei ne ihan niitä näyttelijöitä ollut, mut veti aika hauskaa show’ta siellä. Oli siellä myös petolintuja ja kaikenlaista muutakin linnan historiaan liittyviä juttuja.
Mutta keskiviikko oli meille TÄRKEÄ päivä, sillä saimme uuden perheenjäsenen. Nimittäin KOIRANPENTU! Menimme tapaamaan kasvattajia illansuussa ja oli viehättävä paikka TÄYNNÄ koiria. Galdra ja hän muut sisarukset olivat aluksi ujoja, mutta sitten ne pennut juoksivat ja vilisivät jaloissamme koko ajan kun tottuivat meihin. Galdra on shetlanninlammaskoiranarttu, joka on syntynyt 28.5. Melkein kolmikuukautinen narttupentu kyseessä ja älykäs ja utelias sellainen :D
Mutta semmoinen oli meidän reissu ja lisää saatte totta kai kuulla meidän uudesta tulokkaastamme myöhemminkin ;DD
Alla vielä kuvia reissustamme:

Skotlannin pienin panimo

Kanervaniitty ja lammas

Skotlanti

Balmoral Castlen portti ja poliisit vartioimassa siinä

Queen's view

Alnwick Castle

Aavikkohaukka

Tämä kohta on kuvattu Alnwick Castlessa

Tässä kohtaa oli Harryn ensimmäinen luudalla lento kuvattu :)

Alnwick Castle

Alnwick Castlen sisäpiha

Dumbledore ja Hagrid

1. Ihana pikku pentu! Kiva päästä tapaamaan sitäkin! ;) <3 Ja kiva toi Harry Potter paikka! <3

2. Kiitoksia, Galdra on <3<3 Niinpä, sä tulet näkemään tämän hanipalleroisen :DD Niin se oli mahtava ja noi hahmot oli myös huvittavia ;DD