sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Newbury Races

Lauantaina menimme bussilla Newburyyn muitten iskän kurssikaverien kanssa. Mukaan tuli espanjalaisperhekin parin chileläisen tytön kanssa. Newburyssa olimme koko päivän katsellen laukkakisoja livenä!!

Aluksi perille päästyämme iskä meni hankkimaan veikkauskupongit, ja valitsimme mitkä hevoset veikkattaisiin voittajaksi ja saisimme jotain pientä rahaa. Ihan huvin vuoksi vain, koska Suomessa ei tulla laukkakisoja koskaan näkemään.

Lähtöjä oli kahdeksan ja katsoimme vain kuusi lähtöä, sillä yhden aikana söimme ja yhden aikana olimme jo bussissa. Lähdöt oli aina puolen tunnin välein. Oli todella upea nähdä mahtavan nopeita täysverisiä ihan läheltä ja nähdä kuinka ne juoksevat tuulen nopeasti. Yksi tapaturma kuitenkin sattui yhdellä lähdöllä, kun maalilinjalle tuli yksi hevonen ilman ratsastajaa. Ratsastaja oli pudonnut viimeisillä metreillä ja jäänyt viimeisten hevosten alle. Ambulanssi vei hänet sairaalaan ja kuulemma voisi vielä parantua, ettei ollut niin vaarallinen tilanne, mutta onha se todella kamallaa joutua laukkaavien hevosten rynnimäksi!

Ja vedonlyöntiimme, voitimme nimittäin 26 puntaa, kun kolme veikkaamaamme hevosta voittivat. Emme pistäneet suuria summia vedonlyöntiin, siksi voittosummakin on pieni, mutta aika saavutus ensikertalaisilta! Tämä oli muutenkin todella upea kokemus ja tulemme vielä varmaan muutamissa laukkakisoissa käymään vielä myöhemmin tämän vuoden aikana. :) Olimme kisoissa siis suurin piirtein kuuten asti ja seitsemän maissa olimme taas kotona.

Tänään eli sunnuntaina oli jälleen ratsastustunti, jolloin treenasimme keskiviikon kisoja varten. Joo tosiaan olen ilmoittatunut estekisoihin, ja hyppään siellä varmaan 60-80cm ratoja. Morganilla tietysti, toivottavasti  menevät hyvin.:) Joo elikkä tänään treenasimme esteitä. Menimme esteet ensin yksittäisinä ja sitten ratana. Morganillahan on tuo vasemman laukannosto hankala ja tahtoo vetää kaiken plörinäksi silloin, mutta tänään meni jo paremmin, kun hieman käski ja ratsasti eteenpäin reippaasti. Morgan on myös todella vino, ja vinouden takia teistä tulee kulmikkaita ja todella kapeita eikä tilavia tai suoria. Mutta olin tyytyväinen ratsastukseeni ja hevoseen ja opettajakin kehui sitä, että Morgan ei ole se helpoin ratsastettava, mutta minä ratsastan sillä hyvin ja saan hepan menemään paremmin kuin siltä osataan odottaa. Hienoa kuulla, että Morgan menee minulla hyvin. :) 

Kisoissa vaan muistan ratsastaa hyvin eteenpäin ja en saa antaa hevosen mennä minne sattuu. Ja muistan osata käyttää aluetta hyvin, jotta ei tule tiukkia kaarroksia ja käyttää pohkeita avuksi hevosen vinouteen ja saada vasen laukka toimimaan hyvin. Uskon, että kaikki sujuu hyvin kisoissa, ainakin toivon niin. :)

Loppukäynnit menimme koko perheen voimin ilman satulaa maastossa. Selässä olin ensin minä, sitten Lotta ja minä, sitten Tommi ja lopuksi Lotta vielä yksin. Oli todella mukavaa, ja muutenkin Morganin kanssa touhuaa koko perhe. Galdrakin oli tänään kävelyllä meidän mukana äidin taluttaman ja iskä otti kuvia ja piti Lotasta kiinni hänen ratsastaessaan. Oli todella hienoa, että poni yhdistää meidän perhettä ja saa meidän perheen toimimaan enemmän yhdessä ja huolehtimaan ponista. :)




















Lotta ja minä

Koko poppoo, paitsi iskä, joka kuvasi

Tommi ja minä
Tommi

Lotta ja minä (olin juuri selittämässä jotain, joten ilme on sen mukainen)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti