tiistai 13. syyskuuta 2011

Päivittelyä

En ole viikkoon päivitellyt blogiani, sillä koulut on vienyt niin paljon aikaa ja energiaa, joten en ole jaksanut kirjoittaa mitään. Käyn englantilaista että suomalaista koulua.

Koulussa on mennyt hyvin, mutta rankkaa se on pitkien koulupäivieni ja englannin kielen takia. Englantihan ei ole minun äidinkieleni, joten se on aika vaikeaa näin  aluksi, mutta vielä vaikeampaa tekee sen että olen huonokuuloinen, joten kulutan kaiken aikani ja energiani, että kuulisin ja ymmärtäisin mitä ope minulle selittää.
Moni opettaja on auttanut ja tukenut minua, että kuulen tunnilla ja pysyn muiden perässä. Samaten oppilaat ovat antaneet minun kopsata heidän muistiinpanojaan, jos en itse kuule mitä ope sanoo, ja he myös auttavat minua ja kysyvät onko kaikki OK. Eli todella erilaista kuin Suomessa. Koulurakennuskin on aika tuttu ja paikat ovat aika tuttuja. Kavereitakin on kertynyt enemmänkin, ja minulle on jo muodostunut oma porukka, jossa vietän aikaa välituntisin.

Olin myös ratsastamassa yhdessä iskän ja Tommin kanssa lauantaina. Pojat meni ensin, ja iskällä oli Bert ja Tommilla Joey. He menivät enemmän pujottelua ja puomeja ja lopuksi pikkuriikkinen este. Heillä emni todella hyvin ja hepat pysyivät heidän hallinnassaan erinomaisesti. Olin ylpeä heistä! :D

Itselläni oli ryhmätunti, johon kuului neljä muutakin ratsukkoa lisäkseni. Menin Ashillä. Ratsastettiin yksittäisiä esteitä, jonka jälkeen rataa. Minulla meni hyvin, mutta heppa kieli pari kertaa. Joten en ollut iha tyytyväinen, kun tiedän, että Ash pystyy parempaan ja hyppii suurempiakin esteitä todella innokkaasti, kun olemme menneet yksityistunneilla, joten varmasti sitten jatkan yksityistunneilla käymistä. Mutta ensi lauantaina minulla alkaa Pony Club, joten sen jälkeen mietin mitä teen ratsastukseni suhteen.

Sunnuntaina olimme merimieskirkossa naapurikylässämme, ja olin todella iloinen kun sain kommunikoida ihmisten kanssa omalla äidinkielelläni. Jumalanpalvelus oli hieno ja sen jälkeinen tilaisuus myös. Ihmisiä oli suurinpiirtein 20 ja paikka oli upea kartano! Oli kiva päivä siis.

Muuten ei ole paljoa ollut ohjelmaa, mutta viikonloppuna taitaakin tulla sitä ennemmän retkeilyä ;))

Eli kun minulla on aika rankkoja viikkoja koulussa, joten en ehdi paljoa päivittelemään blogia, vaan potsaan silloin kun aikaa ja energiaa on tehdä uusi blogikirjoitus.


















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti