torstai 24. toukokuuta 2012

Koulun päättyminen ja Suomen reissu

Enpäs ookkaa päivitellyt blogiani pitkään aikaan.
Minulla oli välissä kolme ratsastustuntia, koulun päättyminen, todistuksen saaminen ja toki Suomen reissu.
Menin kaksi kertaa Legsillä kouluvääntöjä. Lisättyjä ja koottuja askelia, taivuttelua ympyrällä ja uralla, laukannostoja, kolmikaarisia kiemurauria, pääty-ympyröitä jne. Tällöin Legs on ollut todella hieno ja minunkin ratsastus on parantunut huomattavasti; saan hevosen koottua todella hyvin ja istuntani on parempi. Morganilla menin kerran, jolloin harjoiteltiin laukkaa ja laukassa työskentelyä. Oon muulloinkin hypännyt paljon Morganin kanssa, ja silloin on mennyt todella hienosti.

Minun koulu päättyi 18.pvä, jolloin oli pelkkä juhlatilaisuus. Vanhemmat oli kutsuttu aamupäiväksi ja loppuaika juhlisimme Year11 kesken discossa ja singaamalla koulupaitojamme. Tämän jälkeen menemme kouluun jos on kokeita. Sain myös todistuksen tämän viikon maanantaina ja alempana on kuva siitä.

Lähdin Suomeen lauantaina, kun pääsykokeet Ypäjän hevosopistoon on tiistaina. Lauantaina siis lähdin yksinäni Lontoosta Helsinkiin ja sieltä bussilla Turkuun, jossa pappa olikin odottamassa. Menin papan luo yöksi, jolloin näin Namppelin taas pitkästä aikaa. On rouvalla vielä virtaa, vaikka vanha jo onkin. Kävimme iltakävelyllä metsässä ja harjasin hänet. Pappa teki myös ruuan, joka oli todella hyvää. Sunnuntaina sitten kävimme mamman haudalla ja Namppeli oli myös mukana. Loppuaika sitten vietettiin keskenämme, jolloin täti perheineen kävivät noutamassa minut heille Raisioon.

Maanantaina kävin koulullani Suomessa esittämässä esitelmän englantilaisesta koulunkäynnistä ja muuten vaan myös vierailemassa. Oli todella kiva taas nähdä tuttuja oppilaita ja opettajia. Koulun jälkeen menin Elisan kanssa pariksi tunniksi kaupungille pitämään hauskaa, jolloin sitten täti tuli hakemaan minut.
Tiistaina menin Ypäjälle pääsykokeisiin, jonne pappa minut ajoi aikaisin aamulla. Tapasin tulkkini ja siinä mentiin yhdessä ilmoittautumaan. Aluksi oli informaatiotilaisuus ja lounas, jonka jälkeen aloitimme pääsykokeet. Oli ryhmätöitä, ratsastuskoe, käytännön tehtävä tallissa, kirjallinen tehtävä, haastattelu ja kuntotesti. Lopuksi oli infokierros hevosopiston alueella. Hain ratsuhevosen peruskouluttaminen-linjalle, siksi minulla olikin siinä ratsastuskoe, joka meni mielestäni hyvin. Se olikin aika simppeli. Hain myös kolmoistutkintoon (lukion päättötodistus, ammatti ja ylioppilastodistus, kestää neljä vuotta). Muutenkin päivä oli antoisa ja mukava. En osaa yhtään sanoa tulenko pääsemään läpi, mutta pidän peukkuja pystyssä. Toivon todella, että pääsisin sinne. Saa nähdä sit 14.6, jolloin tulokset tulevat julki. Täti haki minut serkkuineni pois ja kävimme Hesessä syömässä siinä välissä ennen matkaa kotiin.
Ostamassa tuliaisia Galdralle :)

Keskiviikkona oli taas lähtö Englantiin. Pappa haki minut aamulla bussiasemalle, josta lähdin lentokentälle menevällä bussilla Helsinkiin. Olin lentokentällä riittävän ajoissa ja sain matkalaukut sisään ja turvatarkastus oli ok. Ostin vielä viime hetken tuliaiset, jonka jälkeen suuntasin portille. Minulla oli kaksi - kolme tuntia aikaa lennon lähtöön, joten siinä lueskelin ja kulutin aikaani. Lento oli ajallaan tai hieman etuajassakin ja laukunkin köysin helposti. Iskä oli vastassa ja siinä lähdettiin taas kotia kohti.
Oli todella ihana Suomen reissu ja lämpöäkin riitti. Sain nähdä tuttuja ja pääsykokeetkin olivat kiva kokemus. Nyt sitten lueskelen kokeisiin ja nautin vapaa-ajastani täällä (vihdoin) aurinkoisessa Englannissa! J

1. Hihii, reilun viikon päästä tavataan taas! :DD Ollaan Saanan kanssa ihan äly innoissamme! <3 ;)

2. mäki oon ihan täpinöissäni teidän tulostanne, ei kuule oo enää kauaa, ku ootte tääl! :D <3