sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Kuulumisia loman jälkeen

Torstaina olin luokkaretkellä kansainvälisten kanssa suuntanamme Drayton Manor Park, joka on suuri huvipuisto useine vuoristoratoineen. Bussimatkalla hauskuttelin brasilialaisen hyvän ystäväni, ukrainalaisen ja saudi-arabialaisen ystävieni kanssa. Perille päästyämme oli ihan kiva sadekuuro, mutta ei se menoa haitannut, vaan ryntäsimme heti brasilialaisen, jemeniläisen ja ukrainalaisen kanssa vuoristoradoille.  Siellä oli kaikenlaisia muitakin laitteita ja kokeilimme aika monia. Itselläni on hirveä korkeanpaikankammo ja pelkään vuoristoratoja, mutta uskalluin kokeilemaan joitakin. Jotkut vuoristoradoista kauhistuttivat, joten en niiden kyytiin mennyt. Oli todella kiva päivä, vaikka satoikin aika paljon. Sain viettää aikaa ystävieni kanssa vähän muullakin tavalla kuin koulun ruokatauoilla.


Perjantaina minulla, iskällä ja Tommilla oli tunti. Menin Rololla, Tommi Morganilla ja iskä Shilolla. Claire piti meille hyppytunnin, jolloin minä luulin, että minun tuntini menee huonosti. Rolo on hieman laiskahko ja tykkää kieltää esteillä. Laukoissa ja pikkuesteillä poni yllätti minut positiivisesti kuuntelemalla apujani ja menemällä reippaasti eteenpäin. Tommilla ja iskälläkin meni hyvin. Esteitä korotettiin pikkuhiljaa ja minulle loppujen lopuksi tehtiin 110-120 sentin esteitä. Rolo hyppäsi niiden yli kuin raketti! Välillä tuli huonoja teitä esteille, kun en riittävän hyvin kannustanut ponia tai ohjasin poni liian myöhään esteille, mutta muuten minulle jäi hyvä mieli tästä tunnista ja poni oli Super tällöin! Tommilla ja iskällä oli muutamia ongelmia ja iskä lensi selästäkin, kun este oli liian iso hänelle ja Shilo veti jäätävän pompun. Loppuesteet menivät heiltä hyvin. Menimme vielä ulos, jossa Claire pisti minut hyppäämään vielä yhden pienen radan, mutta oli liian liukasta. Rolo meni kuitenkin yhden esteen, kunnes oli liian mutaista seuraavan esteen kohdalla ja hän veti pakit alleen. Hän oli jo ponnistamassa, mutta ei sittenkään pystynyt hyppäämään liukkauden takia, joten poni veti pepun alas ja liukui kaksi metriä ja juuri ja juuri puomi putosi. Koko porukka revähti nauramaan, kun se oli niin tyylikkään näköistä. J

Lauantaina iskä lähti Amerikkaan viikoksi, ja muu perhe menimme Oxfordiin. Vierailimme Oxfordin luonnontieteellisessä museossa katsomassa eläimiä ja dinosauruksia. Saimme pidellä siellä vierailulla olleita pöllöjä kädessä ja silitimme 6 viikkoista pöllön poikasta. Tommi piteli myös sirkkoja kädessä. Tämän jälkeen kävelimme keskustaan syömään ja ostin pari heppakirjaa. Syömisen jälkeen kiertelimme keskustassa ja löysin ihanat brittitennarit. Muutaman tunnin kiertelyn jälkeen lähdimme bussilla kotiin. Minä jäin kotiin opiskelemaan, mutta muut lähtivät toisen suomalaisperheen lasten synttäreille, jonka jälkeen Tommi meni kaverin luo seuraamaan jalkapalloa.




Tommi ja minä (tuolla taustalla) pitelemässä tornipöllöjä
Lotta ihastui pöllövauvaan, ja niin taisi pikkuinenkin :)

Tommi ötökän kanssa
Pöllöt

Sunnuntaina minulla oli tunti Morganilla. Tina pisti minut treenaamaan siirtymisiä ja vastalaukkaa tunnin aluksi. Tämän jälkeen aloimme hyppelemään. Tina halusi minun saavan ponin laukkaan energiaa, mutta ei kuitenkaan kaahaamaan, mitä yleensä tapahtuu Morganin kanssa. Hyppäsimme ristikon jälkeen rataa johon kuului laukanvaihtoja ravin kautta. Menin muutamaan otteeseen, jolloin välillä tiet ja laukka oli ihan huonoja, mutta tuli myös hyviäkin laukkapätkiä ja hyppyjä. Jossain kohtaa poni innostui hieman liikaa ja ennen estettä tuli kiva pukkilaukka jäätävine pukkeineen, mutta sitten vään näpäytin raipalla ja taas mentiin kuuliaisemmin ja rauhallisemmin. Lopuksi hän pisti minulle vielä yhden radan, jossa oli kaksi laukanvaihtoa. Tämä meni todella hyvin ja siihen oli hyvä lopettaa. Olin tyytyväinen ratsastukseeni, mutta se olisi tietysti voinut mennä paremminkin, mutta ensi kerralla sitten yritämme jälleen uudelleen ja tehokkaammin.  



Ennen tuntia Lotta ratsasteli hieman Morganilla minun taluttaessa. Hän tipahti kerran Morganin ravistellessa itseään, mutta mitään pahempaa ei sattunut, kun vaan pikkuisen säikähdettiin kaikki. Hän hyppäsi takaisin selkään ja menimme vielä muutaman kierroksen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti