sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Lontoon reissu ja uudet hiukset

Taas on viikko hurahtanut ja olisi aika taas päivitellä blogia. Minulle ehdotettiin tehdä 100 faktaa itsestäni, perheestäni ja Galdrasta ja se tulee aikanaan, kun oivallan ne 100 faktaa. Jossain vaiheessa tulee myös potsaus: Elämää englannissa, jossa kerron omin sanoin ja faktoin minkälaista on elämä briteissä, historiaa, kulttuuria ja sen sellaista.
Viikossa ei ole mitään erityistä oikein tapahtunut, mutta hieman muutoksia tapahtui itsessäni torstaina, sillä kävin kampaajalla. En ole pitkään aikaan käynyt kampaajalla, jolloin otsatukkani ja on saanut kasvaa. Nyt otsis leikattiin ja hiukset leikattiin kerroksittain, johan heti näki paremmin. Oli taas mukava vähän vaihtaa hiustyyliä, josta tuli aivan ihana minun mielestäni J
Uudet hiukset

Lauantaina kävimme jälleen Lontoossa, kun vanhempien piti äänestää presidentinvaalien seuraavalle kierrokselle Suomen suurlähetystössä. Tämän jälkeen ajoimme 02- areenalle (musiikkifanit tai muutenkin moni tuntee tämän paikan varmasti). Kävimme kysymässä lippuja BRIT awards 2012- juhlaan, johon aioimme iskän kanssa mennä katsomaan. Lippujen hankkimisessa on ollut monenlaisia probleemia ja tälläkään kertaa sitä ei saatu ratkaistua, mutta toivottavasti nyt pia tärppäisi ja päästäisiin katsomaan huippuartisteja livenä, mitä harvoin voi kokea. Koko perhe myös syötiin täällä areenalla italialais-amerikkalais- ravintolassa.
Buckinghamin palatsi

Big Ben

London Eye
Tower Bridge
02 areena

Vaihteeksi voi nähdä mustiakin puhelinkoppeja :)
Metro

Trafalgar Square (Nelsonin patsas, jota ympäröi leijonat)

Tämän jälkeen menimme Victoria ja Albert-museoon kiertelemään ja oppimaan uusia asioita Britannian historiasta. Oli mielenkiintoinen paikka ja upeita vanhoja juttuja ja maalauksia täynnä.  Emme ehtineet käydä koko rakennusta läpi, mutta menemme toki uudestaan.
Tämän jälkeen kävimme luonnontieteellisessä museossa, jossa äiti pikkusisaruksieni kanssa menivät katsomaan dinosauruksia.  Sitä ennen söimme muffinsit luonnontieteellisen museon täpötäydessä kahvilassa. Minä ja iskä menimme Baden Powell houseen muun perheen ollessa katsomassa dinosauruksia. B.P. on partion perustaja, joka perusti partion yli 100 vuotta sitten. Kävimme vaan nopeasti katsomassa ja ostamassa jotkin matkamuistot minun ja Tommin partiopaitoihin Suomeen ja sain myös hienon soljen huiviini.  Sitten kävelimme iskän kanssa autollemme ja muu perhe tulikin jossain vaiheessa kyytiin ja ajoimme jälleen kotiin.
MINI <3

Queen Victoria
Albertin muistomonumentti pienoiskoossa
Lasipalatsi pienoiskoossa (täällä järjestettiin maailmannäyttely Victorian aikana)
Maailmannäyttelyn avajaiset

Aston Martini

Ensi viikolla taas uusi päivitys ja sitten tuleekin viikon päivitystauko. Kuulette sen sitten kahden viikon päästä, kun minulla alkaa loma silloin. Malttakaahan siihen saakka. :)