maanantai 2. heinäkuuta 2012

Vuosi on kohta lopuillaan...ainakin koulujen osalta


Viimeinen kesäkuun viikko on ollut vähän juhlimista jokaisen perheenjäsenen osalta. Minulla oli vihoviimeinen koe maanantaina. Tommilla ja Lotalla on ollut kansainvälinen viikko koulullaan, jossa on ollut esityksiä, ruokaa ja vaatteita eri puolilta maailmaa. Minulla oli 17-vuotissynttärit keskiviikkona, jolloin kävin myös koulullani saamassa kansainvälisille oppilaille tarkoitetut todistukset (jonka sain jo toukokuussa) ja kansainvälisten yhteisen ”luokkakuvan”. Perjantaina minulla oli prom/ball year11 oppilaiden kanssa Swindonissa yhdessä upeassa hotellissa. Eli sellainen päätösjuhla, jossa juhlittiin viimeisen lukuvuoden päättymistä syöden ja juhlien keskiyöhön saakka. Oli upea tilaisuus ja herkullista ruokaakin tarjoiltiin. Puvut olivat upeita ja musiikki oli mahtavaa. Juhlien päätyttyä tuli niin haikea mieli, kun tämä oli ns. viimeinen päivä, jolloin kaikki saimme sanoa hyvästit toisillemme ennekuin opiskelut vievät porukan erilleen. Äidillä ja iskälläkin oli äidin kielikurssin päätösjuhla lauantaina, joka kesti aamuneljään saakka!
Pienempien ja iskän esitys Tommin ja Lotan koululla

Kansainvälisten todistuksen saaminen minun koululla

Äiti ja Tommi kansanpuvuissaan

Miehet + iskä

Naiset + äiti

Minä ja Leticia

Valmistautumassa iltaan.
P.S. Lainasin äidin kameraa minun juhlaan, mutta siinäpäs ei ollut muistikorttia, joten minulla ei ole muita kuvia. Enkä julkaise ystävieni kuvia, sillä minä en halua julkaista niitä ilman lupaa.

Lauantaina ehdimme piipahtaa Lontoossa. Ensin menimme yhteen urheiluvälineliikkeeseen ostamaan vähän ratsastustarvikkeita minulle. Minulla onkin niitä nyt iso läjä, kun täältä Englannista niitä saa ainakin puolet halvemmalla mitä Suomessa. Tämän jälkeen ajoimme Greenwichille, jossa on kuuluisa nolla- pituuspiiri. Puisto sen rakennuksineen muodostavat Unescon maailmanperintökohteen. Nappasimme ensin kuvat Cutty Sark- laivasta ja kävelytunnelista, joka menee Thamesin alta toiselle puolelle kaupunkia. Tämän jälkeen kiertelimme alueella ja näimme mm. Royal Naval Collegen. Tämän jälkeen kävelimme puistoon, johon rakennetaan Olympialaisten hevoskilpailuja varten tuleva areena ja kenttäratsastusrata. Se oli vielä työstämisvaiheessa, mutta näytti jo hyvältä tässä vaiheessa. Nappasimme kuvat nolla- pituuspiiristä, joka on juuri tässä puistossa. Kokeilimme polkuveneitä pienessä lammessa ja tämän jälkeen menimme leikkipuistoon piknikille. Sitten kävelimme takaisin Greenwichin kylän kautta autoparkille ja matkan varrella näimme kuuluisan observatorion ja merenkäyntimuseon, jossa myös nopeasti piipahdimme.  Tämän jälkeen matkasimme kotia kohti. 
Tower Bridge on saanut jo Olympiarenkaat :)

Maisemakuvaa Greenwichiltä

Cutty Sark

Tunneli Thamesin ali

Tunnelikuvaa


o2 Areena

Nolla- pituuspiiri

Me soutuveneilemässä, äiti kylläkin istui puistossa katsellen meitä

Ratsastusareena rakenteilla
Observatorio

Merenkäyntimuseo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti