keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Elisan ja Saanan vierailu ja automuseo-retki

Viime päivät ovat olleet täynnä ohjelmaa ja kokeisiin lukua. Viimeisiä kokeita viedään jo. Minulla on ainakin vielä kolme mantsan koetta jäljellä.

Minun kaksi parasta kaveriani olivat täällä 4.6-8.6. Oli todella ihana nähdä heitä taas ja vieläpä Englannissa. Kävimme Swindonissa, Shrivenhamissa, Oxfordissa, Bicester villagessa ja Lontoossa. Tutustuttiin englantilaiseen maaseutuun ja elämäntapaan ja shoppailtiin. Liikuimme pääasiassa keskenämme bussilla. Oxfordissa tutustuimme sen nähtävyyksiin ja luonnontieteelliseen museoon. Lontoossa kävimme Harrodsilla ja kävelimme sieltä Piccadilly circuskselle syömään. Iskä ja Tommi olivat mukana. Lopuksi kävelimme Suomen suurlähetystöön ja haimme auton sieltä ajellaksemme ympäri Lontoota nähden nähtävyyksiä. Oli todella antoisat viisi päivää, vaikka oli pieniä kinasteluja ja erimielisyyksiä, mutta onhan se ymmärrettävää, kun ollaan tunnettu jo kuusi vuotta. Aika meni todella nopeasti, kun he olivat täällä ja hurjan hauskaakin meillä on ollut.
Oxford

Bicester village
Harrods

Dianan muistomerkki, Harrods

London eye

Big Ben

Elisa ja Saana

Maanantaina ennen Elisan ja Saanan tuloa, kävimme iskän ja Tommin kanssa sotamuseossa Lontoossa ja Chelsean satdionilla käymässä. Sotamuseossa näimme upeita vanhoja sodassa käytettyjä kulkuvälineitä ja ohjuksia, joita käytettiin maailmansotien aikana ja opimme jotain uuttakin sieltä.

Tällainen pieni pätkä Suomen talvisodasta

Chelsean stadion

Lauantaina lähdimme perheineni Salisburyn katedraalin kautta New forestin kansallispuistoon, sillä siellä on Beaulieu – kansallinen automuseo. Tutustuimme ensin Salisburyn katedraaliin, joka oli valtava! Kävimme siellä kaffepaussilla ja ottamassa kuvia ennekuin jatkoimme matkaa. Kansallispuistoon päästyämme näimme hurjasti puolivillejä New forestin poneja. Niitä oli paljon! Joukossa oli myös ihan pieniä varsoja. Ne elävät siellä kansallispuistossa ihan niin kuin porot meillä Lapissa. Päästyämme automuseoon, tutustuimme Bond-autonäyttelyyn, vanhoihin autoihin monilta eri vuosisadoilta ja Top Gear- näyttelyyn. Näimme juuri niitä autoja mitä on käytetty Bondeissa ja paljon muutakin erilaisia kulkuneuvoja, mm. veneitä ja takseja. Top Gear näyttelyssä näimme juuri heidän rakentamiaan ja suunnittelemiaan autoja niihin heidän haasteisiin ja katsoimme yhden pienen Top Gear näytöksen. Loppuajan kiertelimme ympäri aluetta. Siellä on upea kartano ja suuri puutarha jne. Söimme myös jossain välissä. Oli todella upea paikka ja upeita autoja oli esillä.
Salisburyn katedraali

New forest

puolivilli poni varsoineen
tässä on toinenkin

Vanhoja autoja

Weasleyn lentävä auto

Tällaisella bussilla matkustimme ympäri aluetta

Kartano

1. Ihanii kuvia Julia, tuli ikävä englantiin <3
    Täs on mun (ja mun kaverin yhteinen) blogi:
    www.e-ja-a.blogspot.com

2. P.S liityn lukijaks kun oon kotona koska tällä mun kaverin koneella en pysty :/

3. kiitoksia ja mulla alkaa jo nyt olemaa ikävä englantia, ku tässä sit pia lähdetää... :) kiitoksia linkistä, käyn vilkaisemassa ;)