tiistai 15. marraskuuta 2011

Turistina Suomessa

Heipsan,

Olenpas ollut laiska, kun en ole käynyt blogissani päivittelemässä kuulumisiani.
Toinen syy oli myös, että olin Suomessa 5.11-12.11.

Lähdin lauantaina 5.pvä Lontoon Heathrow:lle. Oli siis ensimmäinen kerta, kun lensin yksin. Alkujännitystä oli, mutta pärjäsin yllättävän hyvin, ilman mitään paappomista tai vahtimista lentokentällä. Lentokin oli ajallaan ilman mitään onglemia.Oli niin ihana tunne , kun kone laskeutui taas tutulle maaperälle. Tunsin olevani jälleen kotona, vaikka en Turussa käynytkään. Kummitätini tuli hakemaan minua kentältä, ja yövyinkin hänen luonaan sen viikon.

Sunnuntaina tapasin mamman taas pitkästä aikaa. Shoppailimme ja kiertelimme Helsingissä muutaman tunnin rupatellen ja kertoen kuulumisia. Oli ihana nähdä mamma taas pitkästä aikaa. :)

Maanantaina alkoi kurssi, jonka takia tulinkin Suomeen. Kurssi oli valkealla talolla ja kurssin aiheena oli huonokuuloisten ammatinvalintakurssi. Eli pohdimme mitä haluaisimme tehdä tulevaisuudessa ja miten huonokuuloisuus vaikuttaa siihen. Sain paljon lisää tietoa ammateista ja huonokuuloisuudesta erilaisissa (pitkissä) luennoissa, yritysvierailussa ja opistovireailussa. Kavereitakin tapasin, ja vietin aikaa heidän kanssaan paljon. Kurssi oli mahtava ja hauskaa oli. Perjantaina jouduin sanomaan heipat kaikille.

Perjantaina tapasin myös Elisan, parhaan ystäväni pitkästä aikaa. Ensin menimme syömää heseen ja sitten shoppailimme. Kävimme myös helsingin tuomiokirkolla räpsimässä kuvia Elisan uudella hienolla järkkärillä. Oli ihana ilta ja hauskaa oli.

Lauantaina oli taas lähtö takaisin Englantiin. Kummitätini vei minut kentälle ja lentoni suuntais kohti Englantia jälleen. Heathrow:lla vanhempani tulivat vastaan. Kyllä tuntui heinolta, kun pystyi lentämään yksin ilman vanhempia ja olemaan toisessa maassakin ilman vanhempia. Sellainen pieni irtautuminen oman perheen arjesta. Olihan se kyllä kiva taas palata perheen luokse, mutta ikävä Suomeen on suuri! Tämä oli ihana viikko ja kiitos kaikille, jotka tapasin sillä viikolla! ;D

6 kommenttia:

  1. Hahaaa :D <3 Mulla on jo ikävä sua ;(

    VastaaPoista
  2. Moi. Siskoni näytti minulle blogisi. Mielenkiintoista oli lukea. Mulla on vaikea kuulovamma, osaan viittoa vähäsen. Kiinnostaa tietää minkämoinen kuulovamma sulla on? Ei ole pakko vastata julki, tähän lyhyesti piera1@suomi24.fi

    Terv. Harjavaltalainen

    VastaaPoista
  3. Elisa: niin mullaki sua ;( mut oli kyl hauskaa sillo Hesas perjantaina <3

    Pertti: kiitoksia, minulla on ollut vauvasta saakka vaikea kuulovamma, mutta kuulolaitteen ja implantin avulla kuulen todella hyvin ja pystyn kommunioimaan puheen avulla hyvin. Ennen implanttia mun oikea korva oli melkein kuuro, mutta kuulolaitteen ja implantin yhteiskäytön avulla kuulen todella hyvin ja oikea korva myös hieman kuulee. :)

    VastaaPoista
  4. Oho! Julia sä kuulet hyvin implantilla.. ., se on hyvä juttu. Kysyin siksi kun olet englannissa, olen ihmeissäni :=o . Minulla on myös vaikea kuulovamma vauvasta asti (simpukka vaurioitunut) käytän kuulokojeita molemmissa korvissa ilman sitä en kuule mittään. Olen 45 vuotta mies.
    Auttaako implantti jos laitan itselleni?

    VastaaPoista
  5. En osaa sanoa auttaako se enää, kun oot ollut pitkään jo huonokuuloinen. Mä sain implantin 10-vuotiaana, ja silloin kuulon kehittyminen oli hitaampaa. Voihan se onnistua, mutta kuulon paratuminen voi kestää aika kauan.

    VastaaPoista
  6. En ole miettinyt tätä enää, kyllä pärjään näinkin. Kiitos :). Hyvää jatkoa... .

    VastaaPoista